رنگها، دارای ویژگیهایی هستند که قادرند تا تاثیرات خاصی را بر روی انسانها ایجاد کنند. رنگها همچنین میتوانند باعث تقویت اثر بخشی تسکین دهنده باشند.
برای مثال، قرص های قرمز یا نارنجی معمولاً به عنوان محرک استفاده می شوند.
البته چگونگی تأثیر رنگ بر روی افراد ممکن است بسته به سن، جنسیت و فرهنگ، آنها متفاوت باشد. به عنوان مثال، مردان تمایل دارند گزارش دهند که لباسهای قرمز یا امثال ان که رنگهای شاد و روشنی هستند، جذابیت زنانه را افزایش میدهد.
با اینحال که پیوندهای رنگی می توانند بین فرهنگها متفاوت باشند، اما ترجیح رنگ از نظر جنسیت و نژاد نسبتاً یکنواخت است.
روانشناسی رنگ، همچنین در بازاریابی و برندینگ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بازاریابان، رنگ را به عنوان مادهای مهم میدانند که میتواند بر احساسات و برداشت مشتری، از کالاها و خدمات و بستهبندیها تأثیر بگذارد. لوگوها یا (آرم) برای شرکتها از آنجایی که میتوانند مشتری های بیشتری را به خود جلب کنند دارای اهمیت بسیاری هستند. بله، الان میتوانید متوجه شوید که چنین اتفاقی میفتد که اشخاص معتقدند لوگوی شرکتها با شخصیت، کالاها و خدمات آن شرکت مطابقت دارد.